Artykuły gospodarstwa domowego są ciężkie i niewymiarowe, a poszczególne modele np. lodówek czy pralek niewiele się od siebie różnią. Atrakcyjne zaprezentowanie dużego sprzętu AGD często okazuje się więc kłopotliwym zadaniem zarówno dla projektantów witryn sklepowych, jak i stoisk na eventy. Najlepszym wyjściem w takiej sytuacji jest zdecydowanie się na nowoczesne systemy wystawiennicze, które pozwolą skutecznie przyciągnąć uwagę klientów.
Modułowe systemy podestów ekspozycyjnych
Podesty wyróżniają się prostą konstrukcją – lekkie podwyższenia zwykle mają kształt prostokąta lub kwadratu, rzadziej koła. Mogłoby się wydawać, że za pomocą takich elementów trudno stworzyć funkcjonalne stoisko sprzedażowe albo ekspozycyjne. Nic bardziej mylnego. W tych prostych bryłach tkwi spory potencjał, który jest w pełni wykorzystywany w modułowych systemach wystawienniczych. Z podestów-modułów można zbudować długie ciągi ekspozycyjne, zwarte wyspy sprzedażowe czy kompaktowe stoiska reklamowe – każda z tego typu konstrukcji łatwo dopasuje się do dowolnej przestrzeni oraz nie sprawi kłopotów podczas rekonfiguracji. Ponadto podesty można układać warstwowo, dzięki czemu aranżacja stanie się przestrzenna i co za tym idzie – jeszcze bardziej atrakcyjna.
Ważne, by wybierać systemy z opcją szerokiej personalizacji. Pracownik Clever Frame, producenta modułów wystawienniczych, wyjaśnia: Podesty nie stanowią dobrego przykładu nośnika treści informacyjnych, ale poprzez personalizację są w stanie wzmocnić przekaz marketingowy i stać się estetycznym uzupełnieniem stoisk firmowych. Elementy konstrukcji mogą być pomalowane na dowolny kolor, warto również zaplanować w projekcie nowoczesne wypełnienia: drewniane płyty, szklane panele, blaszane blaty. Sprzęt AGD zyska wówczas oryginalną oprawę i wyróżni się na tle konkurencji.
Kasetony i pylony do prezentacji AGD
Doskonałym uzupełnieniem stoisk prezentujących artykuły gospodarstwa domowego są różnego rodzaju ekspozytory pionowe, pełniące funkcję tła lub ścianek działowych. Dzięki pylonom i kasetonom reklamowym można stworzyć ekspozycję przyciągającą uwagę przede wszystkim designem. Na ekspozytorach pionowych warto umieścić grafikę tematycznie związaną z asortymentem, świetnym pomysłem jest także zakup wymiennych paneli ekspozycyjnych, umożliwiających zmianę grafiki w zależności np. od sezonu, nowości w ofercie czy charakteru eventu.
Wiele możliwości aranżacyjnych oferuje również połączenie podestów z pylonami bądź kasetonami. Podesty w takim duecie pełnią funkcję najważniejszego ekspozytora – podwyższenia, na którym jest umieszczony produkt. Z kolei pylon znajdujący się tuż za podestem można wzbogacić o uchwyty, wieszaki, półki, oświetlenie oraz ekrany multimedialne. Stoisko zyska na funkcjonalności, a możliwość wyświetlania na ekranach treści ofertowych (cen, opisów, wymiarów) zdecydowanie zwiększy jego wartość informacyjną.
W trakcie wybierania najlepszych systemów do eksponowania dużego sprzętu AGD należy kierować się nie tylko designem, ale też wytrzymałością wszystkich elementów. Produkty o sporej wadze (np. lodówki, pralki) muszą stać na solidnych konstrukcjach, które zapewnią bezpieczeństwo pracownikom, klientom sklepów i uczestnikom eventów. Zamiast zgadzać się na kompromis w zakresie designu lub bezpieczeństwa, lepiej potraktować zakup stoisk systemowych jako długofalową inwestycję w strategię marketingową i sprzedażową firmy.