Programy lojalnościowe są jedną z popularniejszych działań marketingowych. Wykorzystuje się je w firmach usługowych, handlowych, liniach lotniczych, sieciach hoteli, a nawet w salach zabaw dla dzieci i kinach. Uniwersalność programów lojalnościowych sprawia, że można wykorzystać je niemalże w każdej branży. Kto może dołączyć do akcji tego typu? Do kogo są kierowane?
Programy lojalnościowe dla ostatecznego nabywcy
Programy lojalnościowe są kierowane do kupujących gotowy produkt lub korzystających z danej usługi, a więc do nabywców ostatecznych. Są to konsumenci, którzy przychodzą na zakupy do danej sieci handlowej lub wybierają się na wycieczkę do hotelu należącego do sieci. Program lojalnościowy jest zatem kierowany głównie do osób prywatnych i przedsiębiorców, którzy są grupą docelową danej firmy. Dokonują w niej zakupu określonych towarów lub usług, dlatego firmie wdrażającej program lojalnościowy zależy na zachęceniu tej grupy do ponownego skorzystania z ich oferty.
Do programu lojalnościowego przygotowanego przez i360.com.pl mogą dołączyć przede wszystkim konsumenci w sklepach. Taka forma programów lojalnościowych jest najpopularniejsza ze względu na łatwość ich wdrożenia. Przykładem programu lojalnościowego jest zbieranie punktów za zakupy w sieci handlowej, a następnie ich wymienianie na bony lub vouchery. Uzyskane bony służą do dokonywania ponownych zakupów w tej samej sieci.
Do programu lojalnościowego nie dołączą pracownicy danej firmy. Dotyczy to zarówno sprzedawców i doradców klienta, jak i działu marketingu. Dla osób zatrudnionych w sprzedaży i marketingu przeznaczone są programy motywacyjne, w których bonusy i nagrody są przyznawane za realizowanie kolejnych celów sprzedażowych i zdobywanie nowych targetów.
Jak dołączyć do programu lojalnościowego?
Dołączenie do programu lojalnościowego jest proste i szybkie. Zwykle wystarczy kilka minut, aby uzyskać kartę stałego klienta lub założyć konto w Internecie. Uczestnicy programu mają przypisane numery Identyfikacyjne lub loginy, które umożliwiają ich rozpoznanie i przyznanie im uzyskanych nagród. Uczestnictwo w programie lojalnościowym jest dobrowolne i bezpłatne. Przejrzyste zasady zachęcają do udziału w akcji i sprawiają, że klienci marki są bardziej zadowoleni z programu. W regulaminie są opisane zasady przyznawania nagród, ich wysokość, sposób naliczenia punktów za zakupy lub wysokość zwrotu gotówki w ramach money back. Do regulaminu organizatorów programu lojalnościowego dołącza się ewentualny katalog nagród, które można uzyskać za zdobyte punkty.