rankscore.pl

Biznes IT Marketing

Plan marketingu inwestycji deweloperskiej
Marketing

Plan marketingu inwestycji deweloperskiej. Skuteczny marketing online

Jeżeli jesteś w trakcie budowy nowej inwestycji lub takową planujesz, to koniecznie będzie Ci potrzebny dobry plan marketingowy. Marketing nieruchomości to wyższy poziom marketingu, który pomaga deweloperom osiągać zadowalające wyniki. Obejmuje on szereg działań, zarówno promocyjnych, jak i tych z dziedziny zarządzania.

Obecnie najlepszym źródłem pozyskiwania informacji na wszelakie tematy jest Internet. Strona internetowa to również wizytówka, dlatego powinna w nienaganny sposób prezentować oferowane produkty, a co za tym idzie zachęcać do ich kupna.

To właśnie w Internecie podejmowanych jest najwięcej decyzji o zakupie mieszkania i to właśnie tam użytkownicy dzielą się opiniami na różne tematy, w tym na temat deweloperów i oferowanych przez nich nieruchomości i mieszkań. Marketing online jest więc dzisiaj kluczem do sukcesu, wystarczy, że wiemy, jak się w niego zagłębić i jak korzystać z możliwości sieci internetowej.

Marketing inwestycji

Skuteczny marketing nieruchomości bazuje na solidnych fundamentach, czyli materiałach, które znacznie usprawniają pracę deweloperów. Przydatne mogą okazać się takie materiały jak wizualizacje 2D i 3D, karty mieszkań, wirtualny spacer 360º, czy narzędzia do pomiaru efektywności, np. Google Analytics.

Strona internetowa natomiast, poza prezentowaniem oferty i portfolio, ma również przedstawiać to, jakimi wartościami kieruje się marka. Budując stronę internetową, należy więc pamiętać o tych elementach, które wzbudzą zaufanie w oczach potencjalnych klientów. Jakie to elementy?

Elementy na stronie www

Wizytówka w postaci strony internetowej powinna zawierać między innymi takie elementy, jak: informacje o inwestycji, atuty lokalizacji, prezentacja oferty, CTA, opinie klientów i przykłady poprzednich lokalizacji, zakładka „o nas”, blog oraz elementy wizualne (zdjęcia, grafiki).

Przycisk Call To Action będzie odgrywał tu ogromną rolę, jednak należy do niego podejść profesjonalnie. CTA „kup teraz” nie sprawdzi się na stronie dewelopera, ponieważ nikt o zdrowych zmysłach nie będzie kupował mieszkania w ciemno. Kiedy już decydujesz się na taki przycisk zachęcający do podjęcia akcji, wybieraj raczej takie przyciski jak np. „zapytaj o szczegóły” lub „umów się na prezentację”. W ten sposób potencjalny klient będzie miał poczucie, że ma do czynienia z profesjonalistą.

Komunikacja z klientem

Skuteczny marketing nieruchomości to również dobry kontakt z potencjalnymi klientami. Na stronie internetowej nie może zabraknąć formularza kontaktowego, który zachęcałby do kontaktu. Warto wziąć pod uwagę to, jaką drogę kontaktu wybierze nabywca, czy będzie to kontakt mailowy, telefoniczny, czy poprzez formularz. Warto jednak uwzględnić wszystkie 3 opcje.

Kiedy klient wchodzi na stronę internetową, chce czym prędzej zweryfikować, czy dana inwestycja spełnia jego potrzeby. Duże znaczenie będą miały tutaj zdjęcia, ikony oraz wizualizacje, wspomniane już wcześniej w artykule.

Marketing nieruchomości w formie online to dzisiaj obowiązkowa forma promocji inwestycji. Ten, kto nie posiada własnej strony www, nie zdobędzie tak dużej popularności, jak ten, kto taką stronę ma. Do tego dochodzą również konta w mediach społecznościowych, które zdecydowana większość populacji posiada.