Social media, strony internetowe, różne kanały komunikacji online – bez obecności w internecie większość firm nie ma dziś racji bytu. Pandemia sprawiła, że coraz więcej przedsiębiorstw jeszcze bardziej skupia się na działaniach w sieci. A dobrze działający sklep internetowy, w oparciu o stabilną platformę, jak na przykład PrestaShop, może generować potężne zyski.
To wszystko nie jest jednak tak proste, jak na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać. Konkurencja cały czas rośnie i coraz trudniej pozyskać nowych klientów oraz utrzymać dotychczasowych. By sprostać co chwilę zmieniającym się wyzwaniom, jak również odpowiednio kreować wizerunek własnej marki, coraz więcej firm zwraca się ku profesjonalistom. Najbardziej polecanym rozwiązaniem jest agencja interaktywna. Kraków, Warszawa czy mniejsza miejscowość – z jej pomocą każdy biznes można odpowiednio wypromować. Jakie korzyści dla przedsiębiorstwa będzie nieść taka współpraca?
Optymalizacja strony internetowej
Sklepów internetowych na polskim rynku funkcjonuje obecnie mnóstwo. Co sprawia, że jedne świetnie prosperują, a drugie przyprawiają właścicieli o regularne bóle głowy? W uporaniu się z takimi kłopotami pomoże właśnie agencja interaktywna. Współpraca rozpoczyna się zwykle od audytu, który pozwoli na zdiagnozowanie bolączek i minusów strony internetowej.
Często problemem może być brak aktualizacji, wdrażanie nieodpowiednich modułów czy skomplikowany proces zakupowy. Mimo korzystania z popularnych platform, nie każdy potrafi odpowiednio skonfigurować swój sklep. Wiele stron internetowych jest mocno nieczytelnych. Agencja dysponuje specjalistami, którzy pomogą uporać się z problemami różnej natury. To kompleksowa pomoc w jednym miejscu. W razie potrzeby agencja z pewnością chętnie zaprojektuje również sklep od nowa.
Prace na rzecz poprawienia widoczności w sieci
Optymalizacja strony internetowej pomoże poprawić widoczność marki w internecie. Odpowiednie prace związane z optymalizacją zdjęć, przygotowaniem opisów strony głównej, kategorii czy produktów dodatnio wpłyną na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Nawet wysokiej jakości produkty w niskich cenach nie znajdą nabywców, jeśli potencjalni klienci się o nich nie dowiedzą. Specjaliści z agencji pomogą wybrać frazy kluczowe związane z produktami, które warto będzie wywindować w Google’u.
Widoczność w sieci poprawi również obecność w mediach społecznościowych. Wiele firm ogranicza się do profilu na Facebooku, na którym rzadko pojawiają się nowe posty. Agencja pozwoli odświeżyć i zaktualizować ten wizerunek, podpowie również, jakie inne platformy społecznościowe mogą być dobrym kanałem komunikacji z członkami grupy docelowej.
Content i bieżąca pomoc
Uzupełnieniem wymienionych powyżej korzyści będzie dostarczanie atrakcyjnego i jakościowego contentu. Blogi są dziś nieodłącznym elementem marketingu internetowego, bez którego trudno wyobrazić sobie skuteczne pozycjonowanie. W dodatku obecność takiej strony to okazja do wyjaśniania klientom wątpliwości i opisywania własnych produktów od strony praktycznej. Agencje interaktywne zatrudniają zazwyczaj copywriterów, którzy będą w stanie zapewnić ciekawe treści na bloga.
Współpraca z agencją to także zagwarantowanie sobie pomocy w nagłych przypadkach. Strona internetowa padła? Problemy z którymś z etapów procesu zakupowego? Nie trzeba w pośpiechu szukać specjalistów, wystarczy telefon po pomoc do agencji. To więc niezwykle praktyczne rozwiązanie, które w podbramkowych sytuacjach pozwoli na oszczędność czasu i pieniędzy koniecznych na właściwą reakcję.