rankscore.pl

Biznes IT Marketing

Odroczone płatności jako narzędzie zwiększające konkurencyjność w B2B
Biznes

Odroczone płatności jako narzędzie zwiększające konkurencyjność w B2B

Branża e-commerce z roku na rok rozwija się nie tylko ze względu na powszechny dostęp do internetu, ale także ze względu na innowacyjne usługi zapewniające wzrost sprzedaży w praktycznie każdej branży. Doskonałym przedstawicielem ery nowych usług dla handlu jest system odroczonych płatności. Jak tak proste narzędzie może zwiększyć naszą konkurencyjność na rynku? Sprawdźmy to.

Czym są odroczone płatności dla firm?

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia, czym dokładnie są odroczone płatności dla firm. Model BNPL (Buy Now, Pay Later) to sposób na to, by kupujący nie musieli ograniczać swoich zakupów jedynie do dostępnego budżetu. Dzięki płatnościom odroczonym klient może kontynuować zakupy, a pieniądze od razu trafią do dostawcy produktu. Co natomiast z klientem, który nie zapłacił za zakupy? Zgodnie z jego preferencjami, będzie miał od 14 do nawet 60 dni na opłacenie zamówienia.

To niepowtarzalna zachęta dla klientów, którzy bardzo często muszą odłożyć zakupy na później, co często kończy się brakiem finalizacji transakcji. BNPL zapewnia realne zyski, które są udokumentowane szeregiem statystyk. System odroczonych płatności od PragmaGO jest powszechnie stosowany w największych platformach e-commerce, dzięki czemu dziesiątki przedsiębiorców zyskało potencjał do maksymalizowania swoich celów sprzedażowych. 

Jak wdrożyć BNPL w swoim biznesie?

Czy wdrożenie narzędzia odroczonych płatności w firmie jest dużym wyzwaniem? Na szczęście nie, tym bardziej że PragmaGO na każdym etapie wspiera proces integrowania narzędzia i dobierania najlepszych form finansowania. Po wyrażeniu zainteresowania narzędziem organizowany jest warsztat, w ramach którego przedsiębiorca otrzymuje szereg informacji o tym, jak BNPL działa, jakie daje korzyści i jak wdrożyć rozwiązanie u siebie. Następnie, po ustaleniu szczegółowych warunków współpracy przystępujemy do szkolenia technicznego, które wyposaża nas w wiedzę o implementacji nowej metody płatności wraz z przydatnymi wskazówkami, jak cała integracja powinna przebiec. 

Na samym końcu sam proces wdrażania, który przy wsparciu ekspertów nie przysporzy żadnych dodatkowych problemów. Oczywiście każdy klient otrzyma stosowne materiały marketingowe, które pomogą w promocji nowych możliwości i zwiększą konkurencyjność naszego biznesu. 

Korzyści wynikające z odroczonych płatności B2B

Na co mogą liczyć przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na wdrożenie modelu BNPL w swoim biznesie? Przede wszystkim to, na czym zależy wszystkim w branży e-commerce, czyli na wzroście sprzedaży. Historyczne dane w tym zakresie nie pozostawiają złudzeń – odroczona płatność to nawet trzy razy większa wartość średniego koszyka zakupowego. 

Jednak nie to powinno stanowić priorytet dla przedsiębiorców. Nic tak dobrze nie rozwija biznesu, jak relacje z klientami i ich powrót do naszego sklepu. Model BNPL przyczynia się do tego, że nawet 81% klientów zdecyduje się powrócić do naszego sklepu. To efekt doskonałej infrastruktury płatności odroczonych, w których decyzja o przyznaniu limitu pojawia się w ciągu kilku chwil. Wraz z kolejnymi zakupami limit rośnie, co zachęca klientów do ponownego skorzystania z naszej oferty za pośrednictwem BNPL. Wszystko to bez ryzyka po stronie przedsiębiorcy, który należne pieniądze otrzymuje natychmiast i nie musi martwić się o kwestie związane z utrzymaniem optymalnej płynności finansowej. 

Artykuł sponsorowany