rankscore.pl

Biznes IT Marketing

Jak stworzyć aplikacje mobilne
IT

Jak stworzyć aplikacje mobilne?

Od kiedy smartfony na dobre zastąpiły tradycyjne telefony stacjonarne i komórkowe, aplikacje mobilne stały się właściwie naszą codziennością. Używamy ich do korzystania z usług banków, sklepów czy restauracji – to o wiele prostsze niż wpisywanie adresu www i ręczne logowanie się przez przeglądarkę. Aplikacje mobilne sprawdzają się także jako kanał komunikacji i narzędzie organizacji działań w firmie. Dlatego przedsiębiorcy coraz bardziej doceniają to rozwiązanie i decydują się na inwestycję w ich stworzenie często już na samym początku swojej biznesowej drogi. A inwestycja to bywa niemała, bo zaprojektowanie od podstaw tak skomplikowanego oprogramowania jak aplikacja mobilna nie należy przecież do najłatwiejszych i najtańszych zadań.

Jak wygląda tworzenie aplikacji mobilnych?

Tworzenie aplikacji mobilnych to długi i złożony proces, składający się z kilku etapów, z których każdy wymaga zaangażowania innego specjalisty. W pierwszym kroku musimy stworzyć koncepcję, a więc określić specyfikację, wygląd i funkcje, jakie będzie spełniać dana aplikacja – nieoceniony jest w tym przypadku wkład pomysłodawcy całego przedsięwzięcia, który lepiej niż ktokolwiek inny zna potrzeby jej przyszłych użytkowników, czyli swoich klientów. Następnie do pracy przystępują grafik i programista – grafik tworzy oprawę wizualną, programista natomiast skupia się na kodzie źródłowym odpowiadającym za funkcjonalność. Na końcu zaś do akcji wkracza tester – jego zadaniem jest sprawdzenie, czy aplikacja zdaje egzamin w praktyce.

Dlaczego warto zlecić to zadanie profesjonalistom?

Tworzenie aplikacji mobilnych wymaga szczególnych kompetencji, dlatego powinny się tym zajmować wyłącznie osoby posiadają niezbędną wiedzę i umiejętności, a także doświadczenie w marketingu. Tylko tacy specjaliści będą w stanie zagwarantować użyteczność aplikacji oraz jej niezawodność. Profesjonalnych grafików, programistów i testerów można znaleźć w tzw. agencjach digital, na przykład warszawskiej Alterpage. Agencje takie jak Alterpage zajmują się kompleksowym projektowaniem identyfikacji wizualnej firm, dlatego można powierzyć im nie tylko stworzenie aplikacji mobilnej, ale też wielu innych, zarówno cyfrowych, jak i tradycyjnych materiałów reklamowych, od video spotów po wizytówki.