Sprzedaż w bardzo dużym stopniu przeniosła się dzisiaj do internetu. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że sposób, w jaki wyeksponujemy na naszych wirtualnych półkach towar, ma duży wpływ na to, jak będzie wyglądała ta sprzedaż. Co zrobić, aby częściej skłaniać klientów, by do swoich wirtualnych koszyków wkładali konkretne przedmioty i za nie płacili? Duży potencjał mają dobre zdjęcia produktowe, które można zamówić u profesjonalistów. Poniżej troszkę więcej na ten temat.
Jak powinny wyglądać zdjęcia produktów do sklepu internetowego?
Klienci często zastanawiają się, czym charakteryzują się profesjonalne fotografie produktowe? Odpowiedź jest prosta. Te zdjęcia powinny być robione aparatem o bardzo dobrej jakości, najlepiej w specjalnych studiach, które są odpowiednio wyposażone. To, co jest najważniejsze podczas robienia tego typu fotografii, to jasne tło, a także brak cieni, które naturalnie pojawiają się podczas wykonywania zdjęć. Żeby przygotować takie profesjonalne ujęcia, które będą dobrze wyglądały na przykład na aukcjach internetowych, trzeba trzymać się właśnie tych zasad. Jeśli ktoś nie zna się na temacie, będzie miał z tym problem.
Zdjęcia ubrań
Jak powinny wyglądać zdjęcia ubrań, które załącza się do sklepów internetowych? Można wykonywać je w różny sposób. Jedną z opcji jest robienie tak zwanych packshotów. Wtedy ubrania dosłownie rozkłada się na jakimś jasnym tle, fotografując je z góry. Można pokazywać je w różnych zestawieniach, na przykład z dodatkami, które uzupełnią stylizację. Druga ciekawa forma to robienie zdjęć już na modelce. Wtedy osoby, które robią zakupy w sklepie internetowym, mogą zobaczyć, jak rzecz układa się na ciele człowieka. Warto od początku inwestować właśnie w taką fotografię do swojego sklepu. Wtedy klienci, którzy odwiedzają sklep internetowy wiedzą, że wszystko jest tam odpowiednio przedstawione. To sprawia, że częściej wracają ponownie do witryny i znów robią tam zakupy. Wykonując zdjęcia ubrań, warto postarać się również o odpowiednio przygotowane zbliżenia. Dzięki temu będzie można zaprezentować detale, na przykład to, jak wyglądają tkaniny. Jeżeli towar sprzedawany w sklepie online jest produktem drogim, luksusowym, dla klientów to będzie naprawdę bardzo ważne. Chcemy wtedy dosłownie wirtualnie dotknąć rzeczy, na co pozwala właśnie zdjęcie w bardzo dużym zbliżeniu.
Ile kosztują dobre zdjęcia produktowe?
Na jakie wydatki trzeba nastawić się, gdy zamawia się dobre zdjęcia produktowe u profesjonalisty? Tutaj wszystko tak naprawdę zależy od tego, jak mają wyglądać zdjęcia. Jeżeli będą to proste ujęcia na białym tle, trzeba liczyć się z kosztami około 80 zł za fotografię produktową. Jeśli natomiast ma być zorganizowana sesja zdjęciowa, podczas której zrobi się tak zwane zdjęcia lookbookowe, które będą potem prezentowane na stronach internetowych marki, wydatek będzie większy. Warto wiedzieć o tym, że sposób, w jaki wizualnie prezentujemy towary w sklepie, ma bardzo duże przełożenie na sprzedaż. Na tym zwyczajnie nie można oszczędzać. Dlaczego? No bo przecież sklepy internetowe opierają się tylko i wyłącznie na wrażeniach wizualnych, których podstawą są zdjęcia.