rankscore.pl

Biznes IT Marketing

Technologia

Reklama dźwignią handlu – czy stwierdzenie jest prawidłowe?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że zdecydowana większość osób przynajmniej raz w swoim życiu słyszała, że reklama jest dźwignią handlu. Godny uwagi jest bowiem fakt, że bez odpowiedniej reklamy nie dojdzie do żadnej sprzedaży. Należy również wiedzieć, że nawet najbardziej znakomity produkt będzie potrzebował odpowiedniej promocji.

Reklama dźwignią handlu – czy to pojęcie wciąż jest aktualne?

Można zaobserwować, że z roku na rok powstają zupełnie nowe formy reklamy. Obecnie wspomniane stwierdzenie jest jeszcze bardziej aktualne niż kiedykolwiek wcześniej. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że na rynku praktycznie w każdej branży działa ogromna konkurencja. Nie ma zatem możliwości przebicia się bez odpowiedniej reklamy. Przedsiębiorstwo, którego celem jest odniesienie sukcesu na rynku musi zainwestować w promocję swoich produktów lub usług. Jakie możemy wyróżnić rodzaje reklamy w internecie?

Facebook i Instagram

Jak wiadomo bardzo duża liczba osób uwielbia spędzać wolny czas na Facebooku i Instagramie. Z kolei dla przedsiębiorców jest to idealna okazja, by zaprezentować produkt w najlepszym świetle. Koniecznie należy zdawać sobie sprawę, że Facebook Ads z roku na rok coraz bardziej konkuruje z Google Ads nie tylko i wyłącznie pod względem skuteczności, ale również oferowanych stawek.

Godny uwagi jest również fakt, że targetowanie na Facebook Ads jest znacznie bardziej rozszerzone w porównaniu do Google. Można bowiem wybrać nie tylko i wyłącznie zainteresowania, wiek i płeć, ale również stan cywilny. Nie można oczywiście zapomnieć, że Facebookowe Adsy cały czas się rozwijają. W ten sposób możliwe jest stworzenie różnorodnych reklam, a także umieszczanie ich w wybranych miejscach na danym portalu.

Należy również zaznaczyć, że z panelu Facebook Ads można bez żadnego problemu kierować reklamy na Instagrama, który obecnie może poszczycić się znacznie lepszymi zasięgami w porównaniu do Facebooka.

YouTube

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że z poziomu Google Ads można kierować poszczególne reklamy także na YouTube. Nikogo nie powinien dziwić fakt, że na tego rodzaju platformie zdecydowanie największą skutecznością będą cieszyć się reklamy w formie video. Warto również wiedzieć, że coraz częściej doskonale egzamin zdają bardzo krótkie filmy, które są publikowane na kanale firmowym.

Mailing

W najprostszym możliwym ujęciu są to e-maile reklamowe. Ich zadaniem jest oczywiście zachęcenie potencjalnego odbiorcy nie tylko do odwiedzenia danej strony internetowej, ale również dokonania zakupu. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że obecnie emaile mogą przybierać bardzo różne formy. Muszą być przede wszystkim przyjazne dla oka. Nie można zapomnieć, że mailing zda egzamin dopiero wtedy, gdy dane firma będzie posiadała własną bezę kontaktów.

W jaki sposób można się jeszcze zareklamować?

Warto wiedzieć, że można wyróżnić także działania długofalowe. Oznacza to tym samym, że rezultaty działań marketingowych pojawią się dopiero po dłuższym czasie. Świetnym przykładem może być pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google.