rankscore.pl

Biznes IT Marketing

Technologia

Jak wyłączyć blokowanie reklam?

Reklama jest dźwignią handlu. Rozmaite firmy, starając się dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, zamieszczają swoje reklamy wszędzie tam, gdzie się da, jeśli tylko budżet na to pozwala. Nic dziwnego, że jednym z takim miejsc jest Internet, który od momentu upowszechnienia stał się idealnym miejscem na reklamy.

Prosta droga do blokowania reklam

Nie trzeba było długo czekać na to, by niektóre witryny zostały wręcz zdominowane przez reklamy, często o denerwującym charakterze. Co tak denerwuje w tych banerach?
Przede wszystkim sposób ich wyłączania. Wiele banerów promocyjnych celowo uniemożliwia proste ich zamknięcie. Sposobów na to jest kilka, ale królują dwa. Jednym z nich jest takie umiejscowienie „krzyżyka” zamykającego, aby jak najbardziej utrudnić jego kliknięcie bez przypadkowego kliknięcia na reklamę. Jeśli nie trafimy w ten mały krzyżyk, który wędruje po całym banerze (rzecz jasna, wcale nie rzadko, nie jest umieszczony w domyślnym lewym, górnym rogu), to natychmiast nowe okno czy karta przenosi nas na stronę, którą wcale nie jesteśmy zainteresowani.
Drugi sposób to uniemożliwienie wyłączenia reklamy w formie wideo, dopóki nie upłynie odpowiedni czas jej odtwarzania. W tej sytuacji użytkownicy są po prostu bezradni.
W odpowiedzi na takie chwyty reklamowe pospieszył różne programy do blokowania reklam na stronie. Dzięki nim wiele witryn stało się w końcu przejrzystymi i możliwymi do przeglądania.
Warto zaznaczyć, że reklamy nigdzie nie wpychają się nieproszone, to one na niektórych stronach są głównym generatorem zysków.

Najpopularniejsze programy (czy wtyczki) to Adblock Plus, Ad Muncher, AdFender czy u Block. Niezwykle trudno byłoby odnaleźć urządzenie z dostępem do Internetu, na którym nie ma żadnego z tego typu programów.

Czasy się zmieniają… reklamy także!

Obecność programów blokujących reklamy nie mogła umknąć uwadze właścicielom witryn i osobom zajmującym się wytwarzaniem ów tworów.
Zauważono, że zasłanianie treści strony masą banerów, które internauta musi wyklikać, zanim dotrze do interesujących go treści, przynoszą skutek odwrotny od zamierzonego, wpływając niekorzystnie na ilość wyświetleń danej witryny. Dodatkowo dzięki programom blokującym reklamy, znaczna ich część nie może się nawet wyświetlić.

W efekcie, wiele stron zaczęło ograniczać ilość wyświetlanych reklam. Rzeczywiście przyczyniło się to do zwiększenia komfortu przeglądania witryn, lecz zainstalowane wcześniej programy typu adblock zostały.
Dzisiaj niektóre strony, wykrywają obecność tego typu wtyczek i proszą o ich wyłącznie, jeżeli użytkownik chce korzystać z danej witryny. Jak wyłączyć blokowanie reklam na pojedynczej stronie?
W przypadku Adblocka wystarczy kliknąć na jego ikonkę, znajdującą się w prawym, górnym rogu przeglądarki i wybrać z opcji ” wstrzymaj blokowanie reklam na stronie”.
W przypadku innych programów jest to dość podobne.

Raz zainstalowana wtyczka blokująca reklamy z reguły zostaje na zawsze, więc właściciele niektórych stron muszą jakość sobie radzić. Na szczęście istnieje właśnie ta możliwość wyłączenia działania programu na danej witrynie.