rankscore.pl

Biznes IT Marketing

Technologia

Jak wymyślić nazwę sklepu internetowego?

W obecnych czasach sukces sklepu internetowego zależy od takich czynników jak przemyślanego planu marketingowego, użytecznego serwisu www oraz wiele godzin pracy. Współcześnie nazwa sklepu internetowego to jedna z najważniejszych decyzji marketingowych, która jest podejmowana przez właściciela witryny. Nazwa sklepu internetowego powinna być krótka i łatwa do zapamiętania przez klientów.

W jaki sposób stworzyć nazwę sklepu internetowego?

Nazwy sklepów internetowych zdecydowanie odgrywają bardzo ważną rolę z punktu widzenia marketingu. Główną z nich jest przyciąganie uwagi potencjalnego konsumenta i zainteresowanie go produktem. Dlatego też coraz więcej witryn internetowych tworzy dowcipne oraz łatwo kojarzące się nazwy, które klient będzie pamiętał przez dłuższy czas. Jeżeli użytkownik będzie w stanie zapamiętać nazwę, to z pewnością po raz kolejny odwiedzi stronę i dokona zakupów. Tak więc nazwy sklepów internetowych nie mogą być przypadkowe, gdyż pomagają one wyróżnić witrynę spośród wielu podobnych. Pierwszym etapem wymyślania nazwy sklepu internetowego jest analiza rynku, na którym właściciel strony zamierza działać. W tym etapie należy przede wszystkim zgromadzić informację dotyczące specyfiki rynku oraz jego grupy docelowej, jak również wybranej branży. Warto także przyjrzeć się konkurencji i ich nazwom. Dzięki temu właściciel witryny może poznać, jakiego rodzaju określenia wśród internautów są najbardziej popularne. Kolejnym krokiem jest zbieranie danych na temat potencjalnych nabywców produktów. Oczywiście ważne są ich zwyczaje zakupowe i spisy najczęściej wybieranych towarów, ale trzeba również zwrócić uwagę, na to, czym interesują się oraz w jaki sposób spędzają wolny czas. Po przeprowadzeniu badań można przystąpić do nazwania swojego sklepu internetowego. Na tym ostatnim etapie nie wolno rezygnować nawet z najdziwniejszych nazw, ponieważ z połączenia z kliku z nich mogą powstać bardzo trafne oraz ciekawe kombinacje.

Na co zwracać szczególną uwagę przy wyborze nazwy sklepu internetowego?

Niewątpliwie nazwy sklepów internetowych powinny być krótkie oraz chwytliwe. Jednocześnie świetnym rozwiązaniem jest stworzenie takiej marki, która łatwo wpada klientom w ucho. Pozwoli to zapamiętać ja w umysłach potencjalnych nabywców, a to z kolei przekłada się na zyski. Co więcej, wskazane jest, aby nazwa odzwierciedlała charakter sklepu internetowego. Zanim właściciel witryny wybierze odpowiednią nazwę, powinien wypowiedzieć ją kilkanaście razy. Jeśli, to co słyszy, brzmi dobrze i mu odpowiada, to jest właściwa nazwa. Z pewnością nazwa sklepu internetowego będzie wypowiadana przez właściciela albo jego pracowników wiele w ciągu dnia. Jeżeli już na etapie jej wybierania dojdzie, do dysonansu pomiędzy jej brzmieniem a charakterem działalności firmy to znaczy, że nazwa jest nieodpowiednia. Tak więc nazwa powinna kojarzyć się z firmą, którą reprezentuje. Ponadto musi ona wywoływać u klientów pozytywne skojarzenia oraz wyróżniać sklep pośród dużej konkurencji.