Dobry projekt wizytówki to podstawa. O czym warto pamiętać?

0
39

Jest niewielkim kawałkiem kartonu, jednak dla wielu przedsiębiorców może się stać przepustką do wielkiej kariery. Wizytówka to nie tylko kartka z danymi kontaktowymi. To reklama, którą warto umiejętnie wykorzystać.

Jakie dane muszą się znaleźć na wizytówce?

Przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i zaistnienie w ich świadomości – oto główny cel wizytówki Projekt tej karteczki musi być czymś, co przyciąganie uwagę, zaintryguje, a jednocześnie przekona o ty, iż jej właściciel jest profesjonalistą.

Dobra wizytówka ma też dostarczyć najważniejszych informacji na temat danej firmy lub pojedynczego przedsiębiorcy, a przede wszystkim ułatwić z nim kontakt. Z tego względu projektowanie warto tu zacząć od zastanowienia się, jakie informacje muszą się na wizytówce pojawić. Co jest najważniejsze? Imię i nazwisko, nazwa firmy, rodzaj prowadzonej działalności lub stanowisko zajmowane w większej firmie. Numer telefonu, adres mailowy oraz adres firmy – to kolejne informacje, których na wizytówce nie powinno zabraknąć. Przydatne mogą się też okazać adresy stron www oraz fanpage w mediach społecznościowych. To najważniejsze wiadomości, dzięki którym wizytówka – wręczana przy różnych okazjach – może pomagać w przyciąganiu nowych klientów.

Ciekawa grafika: na co warto postawić?

Aby firmowa wizytówka skutecznie przyciągała uwagę, warto zadbać nie tylko o umieszczenie na niej danych kontaktowych, ale i o jej ciekawą formę graficzną. Idealnie sprawdzi się tu firmowe logo, jednak nie każdy przedsiębiorca może się nim pochwalić. Jak zatem ozdobić swą wizytówkę?

Wiadomo, że nadmiar obrazków i ozdobników może mieć fatalne konsekwencje, wiadomo też, że grafika wizytówki powinna mieć związek z prowadzoną działalnością. Pilot wycieczek może w ciekawy sposób nawiązać do podróży, copywriter może umieścić niewielką grafikę, która będzie kojarzyła się z pisaniem. Ważne, by uniknąć przesady i z grafik korzystać z umiarem.

Jak przygotować wizytówkę do druku?

Przygotowanie wizytówki do druku to kolejny krok, który ma ogromne znaczenie. Można korzystać z szablonów, można wizytówkę tworzyć samodzielnie od początku do końca. W każdym przypadku warto pamiętać, że 9 na 5 cm to standardowy rozmiar wizytówki Projekt powinien uwzględniać również spady, czyli odstępy od krawędzi wizytówki. By uniknąć problemów,warto zostawić 5 mm marginesu z każdej strony.

Projekt wizytówki powinien też uwzględniać, na jakim papierze zostanie ona wydrukowana. W wielu sklepach można kupić specjalny papier: trwały i gruby, chroniący wizytówkę przed pognieceniem. Gramatura 350 g to idealne rozwiązanie, na które warto postawić. Warto też w porę zdecydować się, czy wizytówka ma zostać wydrukowana na papierze kredowym, czy na papierze ozdobnym. Wybór jest szeroki, zatem każdy znajdzie eleganckie rozwiązanie.

Niewielka wizytówka może mieć wielką moc, a kto zadba o jej wygląd, ten może sporo zyskać. Warto zatem pamiętać, by przy projektowaniu wizytówki przestrzegać kilku podstawowych zasad lub powierzyć do zadanie grafikowi – specjaliście od takich właśnie reklam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here