rankscore.pl

Biznes IT Marketing

oprogramowanie komputera
Technologia

Operacyjne oprogramowanie komputera – na co zwrócić uwagę?

Wielu przedsiębiorców stoi teraz przed nowymi wyzwaniami, od RODO po coraz większą cyfryzację i regulacje. Te i inne czynniki skutkują wymaganiami oprogramowania dla procesów operacyjnych, a także płac i rachunkowości finansowej. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom przedsiębiorcy ze wszystkich branż są dobrze wyposażeni, zapewniają zgodność, poprawiają swoją produktywność i wzmacniają lojalność klientów. Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę, wybierając operacyjne oprogramowanie komputera?

Zakres funkcji

Przedsiębiorcy powinni bardzo dokładnie przyjrzeć się, z czym wiąże się dane rozwiązanie, ponieważ najbardziej liczą się szczegóły. Przykładem są zintegrowane standardowe interfejsy — połączenie hurtowni ze sklepami internetowymi jest dziś standardem. Ujednolicone maski wejściowe od oferty do faktury umożliwiają płynną wymianę danych i tym samym ułatwiają codzienną pracę.

Elastyczność i wszechstronne szczegółowe informacje

Każda firma jest inna, nawet w tej samej branży. W związku z tym kluczowe znaczenie dla optymalnego prowadzenia działalności biznesowej ma dostosowanie rozwiązania do indywidualnych wymagań. Obejmuje to na przykład projektowanie masek lub szablonów wydruku oraz możliwość indywidualnego wyszczególniania faktur. Zapewnia to przejrzystość przychodów i kosztów aż do poziomu pozycji. Dodatkowo rozwiązanie powinno być skalowalne.

Nowoczesny interfejs użytkownika

Staromodne interfejsy użytkownika nie są już aktualne, mogą zmniejszyć wartość dodaną rozwiązania, a przede wszystkim nowa generacja oczekuje nowoczesnego interfejsu — intuicyjnego w użyciu, atrakcyjnego graficznie, wysokiej jakości wizualnie i skalowalnego.

Wsparcie

Cyfryzacja robi szybkie postępy i ważne jest, aby mieć u boku partnera, który nadąża. Dostawca powinien zatrudniać specjalistów nie tylko do zapewnienia bliskiego wsparcia, ale także do ciągłego rozwoju. Silny zespół programistów jest być kluczem do terminowości, bezpieczeństwa i kompleksowych funkcjonalności. Musi być w stanie szybko reagować na bieżące wydarzenia.

Zaangażowanie użytkowników narzędzi na wczesnym etapie

To pracownicy pracują z oprogramowaniem i muszą się z nim dobrze dogadać. Kiedy tak nie jest, nowe narzędzia komplikują procesy biznesowe i nie spełniają już swojego pierwotnego celu — kluczem jest tutaj uproszczenie. Zaawansowani technicznie pracownicy będą mogli łatwiej nauczyć się nowego narzędzia niż innym.

Firma musi odpowiednio przeszkolić swoich użytkowników i zapewnić wsparcie. Przejrzysta komunikacja korporacyjna zapobiega strachowi przed zmianą, niepewnościom. Dzięki zaangażowaniu wszystkich pracowników i wspólnej pracy nad jedną rzeczą można nawet poprawić atmosferę w firmie i wzmocnić zespół.

Jak wdrożyć narzędzia cyfrowe w firmie?

W celu uproszczenia procesów wdrażanych jest wiele nowych narzędzi cyfrowych. Jednak często, gdy nowe aplikacje pozostają niewykorzystane, następuje wielkie rozczarowanie. Aby temu zapobiec, należy dokonać pewnych przygotowań podczas dokonywania wyboru.

Dlaczego wiele narzędzi cyfrowych w firmach w ogóle nie jest używanych przez pracowników? Powodem jest np. brak przeszkolenia personelu. W efekcie pojawia się niezadowolenie i frustracja wśród użytkowników oraz niepotrzebne koszty dla całej firmy.