rankscore.pl

Biznes IT Marketing

Typy strategii marketingowych
Marketing

Typy strategii marketingowych

Wielu ludzi sukcesu twierdzi, że lepiej mieć nawet najprostszy plan działania, niż nie mieć go wcale. Strategia marketingowa to pewnego rodzaju przewodnik komunikacji marki z Odbiorcami. Można jednak wyróżnić różne typy strategii marketingowych i o tym jest ten artykuł. Sprawdź więc, który typ będzie odpowiedni dla Ciebie i Twojego biznesu!

Typy strategii marketingowych

Strategie marketingowe można podzielić na bardzo wiele typów: niektórzy rozpatrują różne sposoby działania w kontekście marka – rynek, drudzy skupiają się na relacjach z Klientami, a jeszcze inni na tworzeniu najwyższej jakości treści, czyli tzw. content marketingu. W zależności od etapu rozwoju biznesu i ogólnej sytuacji przedsiębiorstwa można wyróżnić strategię:

  • Ekspansywną (agresywną) – czyli silna i zdecydowana ekspansja rynkowa, wykorzystywanie mocnych stron przedsiębiorstwa i szans płynących z otoczenia.
  • Konkurencyjną – otoczenie daje liczne szanse, które przedsiębiorstwo może wykorzystać, jednak przeważają słabe strony nad mocnymi.
  • Defensywną (obronną) – najlepiej zastosować ten typ strategii w przypadku, kiedy w przedsiębiorstwie przeważają słabe strony nad mocnymi oraz otoczenie stwarza liczne zagrożenia.
  • Konserwatywną – postępowanie przeciwne do działania w strategii agresywnej; przedsiębiorstwa ma przewagę mocnych stron nad słabymi, jednak z zewnątrz pojawiają się zagrożenia.

Jaki typ strategii dla Twojego przedsiębiorstwa?

Jaki plan postępowania powinieneś więc przyjąć u siebie? Chcąc poznać odpowiedź na to pytanie, najlepiej rozpocząć sporządzanie dokumentu od analizy wyjściowej dotychczasowych działań Twojej marki, rynku i konkurencji. W ten sposób wyznaczysz konkretne cele marketingowe, a stąd już tylko krok dzieli Cię od wyboru odpowiedniej strategii. Oczywiste jest, że chcąc ukierunkować działania na budowanie relacji z Klientem, nie zajmiesz się tak po prostu rozbudową oferty. Raczej powinieneś skupić uwagę na czynnościach, które pozytywnie wpłyną na relację marka-Klient np. poprzez wykorzystanie e-mail marketingu czy prowadzenie regularnej i angażującej komunikacji w social media.

Jak wybrać odpowiednie kanały komunikacji?

Marketing internetowy oferuje wiele możliwości…i jeszcze więcej dróg dotarcia do potencjalnego Klienta. Prawdą jest – zwłaszcza na początku, w fazie początkowej przedsiębiorstwa – że podejmując się wielu różnych działań, nie starczy Ci czasu na samodzielne przygotowanie planu i treści, a tym bardziej trudno będzie zadbać o ich jakość. Dlatego powyższe elementy, czyli analiza oraz cele marketingowe, jak i wartości i docelowy wizerunek marki będą decydujące. Dobór kanałów powinien zależeć od tego, jakiego typu relację, wizerunek chcesz zbudować oraz kim są Twoi Klienci. Sporo podyktuje także branża oraz wizja przedsiębiorstwa – jeśli prowadzisz biznes lokalny, to być może lepiej skoncentrować siły na dopracowaniu wizytówki Google lub współuczestniczyć w lokalnym wydarzeniu?

Pamiętaj – odpowiedni plan to połowa sukcesu! Jeśli zależy Ci na dopracowanej strategii marketingowej, dopasowanej do Twojego przedsiębiorstwa skontaktuj się z zaufaną agencją marketingową, która dzięki doświadczeniu podpowie, jak działać, aby osiągnąć zamierzone cele.