rankscore.pl

Biznes IT Marketing

Technologia

Reklama jak napisać- by była ona atrakcyjna treściowo dla potencjalnych odbiorców

Reklama jest obecnie dźwignią handlu i nie ma w tym absolutnie ani grama przesady. Bez niej nie dałoby się wypromować żadnego produktu, a wszelkie nowości nie byłyby w ogóle brane pod uwagę. Nikt by ich za swoje pieniądze nie rozpowszechnił.

Czemu reklama ma aż tak wielką moc oddziaływania?

Po pierwsze jest obecna w prasie, telewizji i wszelkich środkach masowego przekazu. Po drugie reklama ma olbrzymi zasięg i dociera praktycznie do każdego. Po trzecie dzięki niej wylansowany produkt jest rozpoznawalny i pożądany przez większe rzesze ludzi. Po czwarte reklama ma gigantyczną zdolność perswazji, w związku z czym działa na odbiorców bardzo mocno, niemal ich hipnotyzując.

Kto jest na jej wpływy szczególnie podatny?

Po pierwsze na pewno osoby, które kochają robić zakupy. Dla nich reklama to cenne źródło informacji- co, gdzie i za ile można dostać. Po drugie na reklamy silnie reagują też osoby, które dopiero co zaczęły zarabiać. Są tak zadowolone, że mają własne finansowe środki, iż nie zawsze myślą o tym, by je wydać. To niezdecydowanie i euforia sprawia, że nie widzą, że są pionkami i że reklama ich ogłupia i nimi manipuluje. Wreszcie na reklamy są podatne dzieci. One myślą, iż wszystkie sugestie zawarte w reklamie są prawdziwe. Przez co lgną do niej jak pszczoły do miodu.

A jak to wygląda z perspektywy tych fachowców, którzy piszą i układają reklamy?

Dla nich liczy się przede wszystkim to, żeby reklama zapadała konsumentom w pamięć i przyciągała ich jak największe rzesze. Po drugie powinna być napisana tak, aby kojarzyć się tylko i wyłącznie klientowi pozytywnie, Najlepsze są krótkie reklamy o mocnym zdecydowanym przekazie, gdyż one nie pozostawiają miejsca na wątpliwości u kupującego. Można zatem stwierdzić, iż reklama ma być w tym wypadku wabikiem, na który złapią się chętni. Piszący reklamy starają się także o to, żeby treści reklamowe były rymowane. To po to, aby mocno wpadały w ucho i nie dało się o nich prędko zapomnieć.

Reklama jak napisać, żeby była skuteczna?

Po pierwsze musi ona mówić językiem korzyści. W praktyce oznacza to, co klient zyska na zakupie danego produktu czy usługi. Po drugie musi sugerować, że nie ma lepszego produktu niż ten, który ona forsuje. Po trzecie powinna nakreślać długofalowe zalety z zakupu danej rzeczy. Skuteczna reklama ma także wspominać o tym, że na dany przedmiot klient otrzymuje dużą zniżkę. Słowo promocja lub wyprzedaż działa na kupujących niczym magnez.

Czy trudno napisać dobrą reklamę?

Wbrew pozorom tak. Nie łatwo jest napisać ją tak, żeby spełniała oczekiwania wszystkich grup konsumenckich. Po drugie należy spędzić nad jej tworzeniem sporo czasu. Jej treść nie spada przecież piszącemu z nieba niczym poetycka wena. By stworzyć dobrą reklamę, potrzeba też odrobiny talentu literackiego. To dlatego, że w trakcie tworzenia reklamy trzeba żonglować słowami i naginać je do swoich potrzeb. Zresztą o tym, jak napisać reklamę powstało już mnóstwo książek. A mimo to żadna z nich nie wyczerpuje dostatecznie tematu. Reklama i jej pisanie to cały żmudny proces, a nie tylko zlepek przypadkowych słów