rankscore.pl

Biznes IT Marketing

IT

Wirtualne biuro czy tradycyjne?

Zaczynając działalność, w ramach której chcemy pracować samodzielnie, a z czasem planujemy zatrudnienie pracowników pojawia się myśl, gdzie zaaranżujemy biuro na spotkania z klientami, obsługę korespondencji, miejsce dla pracowników. Wielu przedsiębiorców decyduje się wówczas na wynajęcie biura, co jednak niesie ze sobą wiele konsekwencji. Tradycyjne, stacjonarne biuro trzeba przede wszystkim odpowiednio wyposażyć, co wiąże się z kosztami. Do tego dochodzi także uiszczanie miesięcznej opłaty za lokal, a także jego eksploatację, w tym media takie jak woda czy prąd. W dobie drożejących surowców utrzymanie biura staje się sporym wydatkiem, szczególnie jeśli znajduje się ono w centrum dużego miasta. Alternatywą jest wirtualne biuro, które zyskuje coraz bardziej na popularności. Co więc lepiej wybrać – tradycyjne czy wirtualne biuro?

Idź z duchem czasu – postaw na wirtualne biuro!

Wirtualne biuro to innowacyjne rozwiązanie, które przywędrowało do nas ze Stanów Zjednoczonych. Polega na „wynajęciu” adresu w rzeczywistej placówce, pod którym będzie znajdowała się dana firma. Fizycznie jednak praktycznie nie zastaniemy tam szefa ani pracowników. To rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się w przypadku freelancerów, start-upów, ale także firm np. agencji marketingowych, które wszystkich pracowników zatrudniają w trybie zdalnym. Wówczas wirtualny adres potrzebny jest chociażby do obsługi korespondencji, która przyjdzie na wskazany adres, zaprojektowanie wizytówek czy stopki mailowej dla pracowników. Wirtualne biuro to zdecydowanie tańsza alternatywa dla tradycyjnego. Obecne trendy sprawiają, że praca zdalna staje się coraz powszechniejsza i nikogo już nie dziwi, że praktycznie cała firma może opierać się na home office. Biuro wirtualne Warszawa to zdecydowanie nowoczesne rozwiązanie praktycznie dla każdej firmy, szczególnie tych jednoosobowych i dobrze funkcjonujących w ramach home office.

A może jednak lepiej pozostać w stacjonarnym biurze?

Wiele zależy w tym przypadku od rodzaju prowadzonej działalności i charakteru firmy. Obecnie jednak coraz więcej działalności funkcjonujących w branżach takich jak reklama, marketing, finanse czy obsługa prawna doskonale radzi sobie w domowych warunkach, a pracownicy bardzo chwalą sobie tego typu rozwiązania. Stacjonarne biura szybko nie znikną, jednak coraz częściej będą wykorzystywane przez korporacje, a nie indywidualnych przedsiębiorców. Zawsze można spróbować działalności z wirtualnym biurem, którego koszty znacząco nie wpłyną na firmę i dopiero w razie niezadowolenia z usługi przenieść się do tego tradycyjnego.